Blomsterhandeln Mimosa Stockholm
Välkommen till Blomsterhandeln Mimosa, din pålitliga destination för blommor i Stockholm! Beläget vid Odengatan, erbjuder vi ett brett sortiment av snittblommor och krukväxter, perfekt för varje tillfälle, från födelsedagar till bröllop och begravningar. Med över 30 års erfarenhet inom blomsterbranschen, är vår passion att tillhandahålla de mest vackra och färska blommorna av högsta kvalitet.
Vi erbjuder en användarvänlig webbshop där du kan bläddra bland exklusiva buketter och växter, med garanterad samma dags leverans om beställningen görs före kl. 11:00. Vårt motto, "bästa varor och bästa service till bästa pris", återspeglar vår strävan att ge dig en oslagbar shoppingupplevelse.
För företagskunder har vi skräddarsydda erbjudanden och flexibel fakturering, vilket gör det enkelt att hantera beställningar. Vi är stolta över vår 100% nöjd-kund-garanti, vilket innebär att din tillfredsställelse alltid är vår högsta prioritet.
Besök oss i butik eller online och upptäck det stora urvalet av blommor och arrangemang vi har att erbjuda! Låt oss göra ditt speciella tillfälle minnesvärt.
Öppettider
- sunday: 11h-18h
- monday: 11h-18h
- tuesday: 8h-19h
- wednesday: 8h-19h
- thursday: 8h-19h
- friday: 11h-18h
- saturday: 10h-18h
Blomsterhandeln Mimosa Stockholm: Omdömen
Positiv upplevelse: Jag gillar verkligen den här typen av butiker. Här finns blommor för allehanda ändamål. Brudbuketter, födelsedagsblommor samt blommor till balkongen är bara några exempel.
Positiv upplevelse: Blomsterhandel. Mimosa Stockholm Odenplan är en färgglad upplevelse. Här erbjuds vi att gå runt och verkligen njuta mitt inne i Stockholms stressen. Personalen är serviceminded och lösningsorienterad gällande att skicka blomster både hit och dit. Nackdelen med den här butiken är att att ungefär en meter från färgglada blommor kör hysteriskt stressade stockholmare sina bilar.
Negativ upplevelse: Beställde ett blombud, varken instruktioner om bukett eller tid togs hänsyn till. Betalade extra för större bukett och skickades istället en lika stor som de som säljs på Coop, och ingen kommunikation skedde kring tidigare bud.
Hej Isabella, tråkigt att du känner så. Buketten är gjord för det belopp du beställt 275kr+100kr du lagt på extra. Vi har försökt göra det bästa att matcha dina önskemål men det blir inte så stor bukett för 375kr. Angående leverans tiden, hade du önskemål om sen leverans vilket vi inte kunde tillgodose.
Enligt villkoren som du har godkänt vid köp, levereras blommor under dagen, vilket vi har gjort . Vi kan inte se att vi har gjort något fel i ditt ärende men du är alltid välkommen att ringa oss om du har några ytterligare frågor. Vi tar och välkomnar konstruktiv kritik som hjälper oss att blir bättre.
Mvh Goran
Blomsterhandeln Mimosa
Fantastisk upplevelse: Idag 13/4-26 köpte vi tre fina Mårbacka pelargoner och fyra småblommiga söta pelargoner, till balkongen. Blev överlycklig då jag fann en Hoya trikolor i butiken då min gamla dött tyvärr. Den mycket rara expediten förärade oss varsin vacker ros då vi skulle lämna butiken❣️Mycket trevlig service och fantastiska blommor.
Mona för fina ord och varmt välkommen tillbaka till oss
Fantastisk upplevelse: Köpte brud- & tärnbukett här. Fick bra guidning under mötet innan & buketterna blev precis som jag önskade! Höll sig också fint hela dagen (& flera dagar efter), vilket är viktigt under bröllopsdagen :) rekommenderar absolut!
Negativ upplevelse: Dålig service. Jag hade fått två buketter från blomsterhandeln. Ena buketten gick för en stor slant och hade vissnat under loppet av 12 timmar. Trotts foto bevis och foton kunde butiken inte stödja mig i något och beskyller den som köpt buketten trotts att blommorna inte var i perfekt skick när de lämnade butiken. Kommer inte handla där igen.
Fantastisk upplevelse: Jättefin service! Svarar snabbt på mail. Lyckades ordna luktärter utanför säsong till en högtid proffsigt och vänligt bemötande!
Fantastisk upplevelse: Fick en helt underbar födelsedagsbukett på ganska kort varsel och till fullt rimligt pris, mottagaren blev helt hänförd. Lugn, engagerad och lyhörd personal. Väldigt fräscha blommor i massvis av färger i sortimentet, de har även olika färdiga buketter till ännu mer rimliga priser. Toppen!
Fantastisk upplevelse: Bästa blomster butiken o personal i hela Stockholm
Fantastisk upplevelse: Den absolut bästa servicen engagerad personal fick fantastisk hjälp och underbara kransar till min fars begravning. Senare till min svärmors. Tusen tack.❤️Anne Ekblom
Fantastisk upplevelse: Så vacker uppsättning av blommor och väldigt trevlig och proffsig personal
Fantastisk upplevelse: Var och kikade på blommor inför en fotografering och fick hjälp av Therese. Vi hade en tilltänkt design som hon väldigt kunnigt och serviceinriktat hjälpte oss att justera, kommentera och lyfta upp saker som färgnyanser vi själva inte hade tänkt på. Professionella, kunniga och serviceinriktade. En varm rekommendation för Therese och team på mimosa //Oscar
Fantastisk upplevelse: Förnämnilgt bemötande då en kondoleansbukett skulle levereras.
Negativ upplevelse: Urdålig attityd och service Blommorna (2 buketter) kom inte 5/6 för att jag inte hade svarat på varken telefon eller sms då vi hade studentkalas och inte hörde att det ringde. Mimosa ringde nästa dag och sa att dom skulle komma på em eller kvällen men kom inte. Jag ringde upp nästa dag 7/6 och sa att jag inte fått leverans. Dom påstod då att dom inte inte hade ringt mig och att dom inte levererar på helger .Har ännu inte fått leveransen.
Fantastisk upplevelse: Snittblommorna höll riktigt bra och under en längre tid
Fantastisk upplevelse: De gjorde det allra vackraste blomsterarrangemanget till min svägerskas begravning. Jag är mycket nöjd.
Fantastisk upplevelse: Jättehjälpsam kille som jobbade där som gjorde en jättefin bukett.
Fantastisk upplevelse: Bästa blomster butiken i Stockholm både för blommor och trevlig kunnig personal.
Fantastisk upplevelse: Fantastisk blomsterhandel med mange flotte blomster
Fantastisk upplevelse: Saw how cute it was on the outside and just had to go in and buy some peonies. Incredibly kind florists, such an organized and well kept flower shop. They made sure my bouquet had perfect flowers and when they saw just the SMALLEST literally smallest amount of brown on a white petal they replaced them and gave me extra, I didn’t even ask for any of that. So kind, spoke English, and really made my day. They wrapped the flowers beautifully and gave me a detailed list on how to make them last longer. 10/10 recommend, will be going again.
Negativ upplevelse: Väldigt dyrt!!!!
Hej Nicole vad tråkigt att du inte skriver vad du handlat som va så dyrt så vi kan förstå det. Vi försöker hålla bra kvalité till det bästa möjliga pris och det har vi gjort dom senaste 20 år som vi har funnits på samma adress. Att blommor har gått upp i pris är ett faktum som det mesta men vi försöker fortfarande att ha det bäst kvalitet till bästa pris. Vi är inte biligast men absolut under dyrast i vår bransch. Mvh Goran Blomsterhandeln Mimosa
Negativ upplevelse: Otroligt dåligt, beställde blomleverans till min flickvänn idag på alla hjärtansdag. För det första smsade de henne om att blommor var påväg så överaskningen var förstörd och för det andra kom inte blommorna alls idag som det var planerat. Kommer aldrig köpa här igen.
Fantastisk upplevelse: Fantastisk affär och mycket hjälpsam personal
Positiv upplevelse: Fina hållbara blommor
Fantastisk upplevelse: Fina blommor till bra priser! Trevlig personal också!
Negativ upplevelse: Trevligt läge men vilka hutlösa överpriser! Storknade av blotta tanken att ha råd med att köpa blommor härifrån.
Hej Ove, tråkigt att höra men vi får alldeles förl ite information i din recension om dit
köp hos oss , vad du har köpt som var så dyrt och när. Vi försöker ha bra kvalitet till så lågt pris som vi kan . Att vi har funnits i 30 år varav 18 år på samma adress ger oss ganska bra betyg på vår blomkvalite , kund bemötande och pris bild . Vi är inte biligast men långt ifrån dyrast. Mvh Goran Blomsterhandeln Mimosa
Fantastisk upplevelse: Fantastisk service vid en beställning av ett större blomsterarrangemang vid en minnesstund. Generöst, vackert.
Fantastisk upplevelse: Underbar blomsterhandel med utmärkt service, vilket gäller samtliga medarbetare vi stött på oavsett om det är i lugn och ro eller för en småstressad gåbort-bukett. Hjälpsamt, kunnigt och engagerat - alltid! Kan inte nog rekommendera.
Tack, det är viktigt för oss att veta både när vi är bra och mindre bra . Tack så mycket för fina ord. Mvh Goran Blomsterhandeln Mimosa
Fantastisk upplevelse: BÄSTA butiken i Vasastan. Alltid hjälpsamma och med ett otroligt utbud.
Tack för fina ord ,vi är så tacksamma att höra det. Mvh Goran Blomsterhandeln Mimosa
Negativ upplevelse: Personal ljuger om att de har öppet köp i 5 dagar. När man kommer tillbaka efter 2 dagar eftersom blommar vissnade och skrumplade ljuger de en i ansiktet att de aldrig hade sagt om öppet köp. Det är alltså bedragare man har att göra med. Akta er!
Hej Alexander! För det första vad tråkigt att du påstår att vi är bedragare, att vi har funnits på samma adress i 30 år bevisar nog annat. För det andra när du var inne hos oss hävdade du att vi lovat öppet köp, du nämnde att blommorna passade inte och du ville lämna tillbaka och mycket riktigt vi har ej öppet köp på färska blommor så du kan ej lämna tillbaka efter 2 dagar. I din kommentar säger du att blommorna var dåliga men det har du inte sagt i butiken det är skillnad mellan reklamation och öppet köp, och enligt det fick du som svar att vi ej har öppet köp på blommor för att det är färskvara. Vi vill inte acceptera att du påstår att personal som jobbat i många år har lovat något som vi inte kan lova eftersom vi inte har öppet köp och i och med att du pekade på en person som inte alls känndes vid så kan vi inte godta det som sanning. Vår yrkesstolthet tillåter inte oss att i det här fallet gå på den berömda "kunden har alltid rätt". Blomsterhandeln Mimosa
Negativ upplevelse: växten jag köpte var invarderad av kryp, spinnkvalster förmodar jag. Lite synd när alla ens andra växter där hemma också blir invarderade när den dessutom inte var billig
Hej Lanny. Va tråkigt att ni har råkat ut för detta . Ni kan ringa till butiken så kan vi få lite mera info om växten och köpet så kommer vi fram till någon bra lösning. Mvh Goran
Fantastisk upplevelse: Bra utbud!
Fantastisk upplevelse: Amazing place to buy flowerish gifts! Excellent service , great variety and quality! "Beauty will save the world"!
Fantastisk upplevelse: Bra fint utbud
Tack ,tack
Fantastisk upplevelse: Bra service
Fantastisk upplevelse: Perfect service, should also add that they open already at 8 o clock, a rare thing!
Fantastisk upplevelse: Trevlig personal, fint sortiment med kvalité.
Fantastisk upplevelse: I can always rely on them to make beautiful flower arrangements for me
Positiv upplevelse: Trevlig personal. Inte billigast men heller inte dyrast
Fantastisk upplevelse: Trevlig personal och bästa service
Positiv upplevelse: Mycket blommor att välja på
Fantastisk upplevelse: Trevlig handel!
Tack J.Q. Zeng . Viktigt för oss och veta om våra kunder är nöjda. Mvh Mimosa
Fantastisk upplevelse: Bra service och fina blommor!
Positiv upplevelse: Blommor Blommor Blommor
Positiv upplevelse: En fröjd för ögat och näsan
Fantastisk upplevelse: Jättebra blomsterhandel alltid fräscha leveranser.
Positiv upplevelse: Mimosa fick jag. Inte billigt men vad gör man för att göra sin mor glad
Fantastisk upplevelse: Superb upplevelse, Fick fantastisk hjälp inför en fotografering. Härliga människor som arbetar där.
Fantastisk upplevelse: Alltid fina buketter och ett supertrevligt bemötande
Fantastisk upplevelse:
Fantastisk upplevelse: Mycket bra och trevlig personal
Fantastisk upplevelse: Stort bra utbud av snittblommor och balkongblommor . Trevlig personal & bra öppettider!
Positiv upplevelse: Open late on Saturdays
Lämna din åsikt om Blomsterhandeln Mimosa Stockholm:
Blomsterhandeln Mimosa Stockholm visas i följande listor:
Andra blomsterhandlare som kan intressera dig
Spångberg's Flowers
Östermalmsfloristerna
Interflora Östermalms Blommor
Christoffers Blommor AB
Blomsterlandet Hornstull
Studio Flora
Lägg till din Blomsteraffärer i vår katalog gratis
Om du vill synas i vår guide, skicka oss information om ditt företag så kan du synas helt gratis.